Preskoči na glavno vsebino

Božični mir

Sveti večer. Dan pred najlepšim družinskim praznikom, božičem. Vsi smo doma, fantje krasimo smreko, ki smo jo ravnokar prinesli iz zasneženega gozda, vsi zadovoljni sodelujemo in si podajamo okraske in lučke. Mami v kuhinji peče potico in piškote, po celi hiši se mešajo prijetne vonjave po cimetu in kadilih. Zunaj zima, pri nas doma toplo in prijetno. Zvečer bomo šli s prižganimi baklami v bližnjo cerkev k maši, pri kateri bomo spet lahko zapeli Sveto noč. Sreča zares domuje pri nas!

Ej, zbudi se!

Tako nekako naj bi bilo, kajne? Izbor najlepših delov spominov iz otroštva in ideal, ki si ga vsi slikamo pred oči. Resnica pa je povsem drugačna. Neprespane zadnje noči lovijo naše počutje, saj sta dvojčka sta bolna, Darjo dobro počutje že nekaj časa pušča na cedilu, jaz pa itak ne bom preveč presenečen, če bom nekega dne srečal sam sebe. Vmes se eden uščipne, drugi poreže s škarjami, tretji pa z nožem (med rezanjem krompirja za juho).

Neorganizirani kaos

Na predpraznični dan je Darja morala v službo, zato smo fantje sami. Zjutraj sem vstal pred vsemi, da sem zakuril in bo vsaj toplo. Malima dvema izmenično brišem nosove, enega hodim ves čas iskat k vhodnim vratom, ker joka za mamico. Posodo pomivam po potrebi, kar pač potrebujem. Čaj sem sicer skuhal, a smo pozabili nanj. Mleko, ki je od sinoči ostalo na pultu, se bo najbrž pokvarilo, saj ga ne utegnem pospravit. Sredi kuhinje je vreča z včeraj nabavljeno špecerijo. Jo bomo že enkrat pospravili. Oprano in nepospravljeno perilo štejemo v kupih. Zajtrkujemo po delih, kdor pač pride mimo, mu skušam v usta vtaknit kruh z maslom in medom. Avtomobilčke na tleh samo toliko zbrcam stran, da se ne bi ob kakšnem spotaknil. Pometeno ali posesano bo najbrž enkrat do večera, do takrat bomo že preživeli ob vsem, kar se nabira na tleh.
Izpod takega drevesa najbrž ne bo treba vsak dan iglic pometat

Mir

Resnica je torej daleč od praznika, ki si ga slikamo pred oči. Izkušnje so me naučile, da nič ne pomeni, če se hiša sveti od čistoče, okraskov in luči, če je na mizi najboljši primerek pečenke ali potice, če smo vsi zlikani in lepi, ni pa miru. Zato danes zasledujem en sam cilj. En sam izziv sem si zadal: mir. Čisto nič drugega. Ker Darje ni doma, sem jaz počelo vsega dobrega ali slabega. Če mi uspe ostati miren, sem zmagal. Smo zmagali vsi.

Ok, kako naj se organiziram za zmago? Jaz precej drugače kot Darja, zato ureznino saniram samo toliko, da neha teči kri, razkužim z enourno zamudo. Previjemo se samo enkrat. Zajtrk poenostavim in pustim, da tokrat ne jemo za mizo. Na mizi je itak tako stanje, da bi rabil buldožer: mah za jaslice, slama za hlevček, pravkar prispele voščilnice, olupki od mandarine, Nacetovi okraski za na smrekico ... Torej, pospravljali ne bomo, ker bi bilo to sizifovo delo. Dajmo narest jaslice.

Jaslice

Na mizo prinesem sestavine za hlevček. Tega moramo ponovno narediti, saj smo lanskega uspešno razsuli. Karton, nož, palice za stebre, slamo za streho, lepilo in gremo. Fantje opazujejo, sam pa režem, žagam, lepim. Vmes hodim iskat Jakoba k vhodnim vratom, ker pogreša mamico. Zato jo pokličemo, da se fantje malo pomirijo in jo pripravimo na 'pospravljeno' hišo. Nace odpira voščilnice, ki jih je ravnokar prinesel poštar, ter iz njih dela svoje okraske.

Sam poskrbim za mah in hlevček v jaslicah, fantje po svoje razporedijo glavne in stranske igralce. Na to, da bo kakšen od njih ostal brez roke ali glave, sem že pripravljen. Vmes začnem kuhat hitro kosilo, da nafutramo utrujeno mladino in fotra, ki mu baterije počasi začnejo utripat. Po kosilu fantje popadajo (tokrat mi je z dolgotrajnim uspavanjem prizanešeno), sam pa se spravim na posteljo, da opišem naš predpraznični dan.
Rezultat našega kreativnega dopoldneva. Ni bil potres, menda počivajo.

Saj bo

Kmalu pride Darja iz službe. Z Nacetom bova odšla v gozd po smreko in jo okrasila, Darja bo najbrž s fantoma spekla potico. Na hitro (kot ponavadi) bomo posesali, potem pa se posvetili prazniku, da otrokom razloživa, kdo je dojenček, rojen v hlevu.

Komentarji

Oseba Ladka sporoča …
Nimate ravno hude idilike - pa saj je tudi Marija in Jožef nista imela ...
Oseba acerin sporoča …
Tako razmišlja in tako dec deluje, Tomaž. Bravo! Za mir, ki si ga dosegel, če sem prav razumel zadnji del s podnaslovom "Saj bo". Obilo blagoslova.

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Zleknjen v počivalnik berem knjigo

Nedeljsko dopoldne pri nas doma. Sedim zleknjen v naš stari ikein počivalnik. V levi roki knjiga, katere vsebina počasi drsi iz papirja v glavo, v desni roki skodelica moje najljubše kave. Dojenčka spita vsak v svoji posteljici, dva od večjih otrok se v svoji sobi mirno igrata s kockami, Darja in Jakob sta pri maši v sosednji župniji. Ne, to ni privid, niso sanje, niso pobožne želje. Je realnost zadnjih nedelj. V naši hiši imamo tudi trenutke blaženega miru. Po nedeljski jutranji maši, ki jo v domači cerkvi obiščem ponavadi v družbi dveh ali treh naših večjih fantov, imamo skupen družinski zajtrk. Neprecenljiva stvar ob dejstvu, da tega čez teden nimamo. Po zajtrku se še Darja odpravi k maši v sosednjo župnijo, sam prevzamem otroke in skrb nad kosom mesa, ki se v pečici spreminja v okusno pečenko. Res pa je, da vsega tega ne smem vzeti kot v naprej določen urnik, ker se moram zaradi prekinitve spanca dojenčkov ali morebitnega spora med starejšimi fanti zaradi zame še tako nepom

Slovo od mame

Veličino človeka ponavadi spoznamo šele po njegovi smrti. Ko sem v zadnjem času spremljal svojo mamo, sedečo na vozičku, nemočno in večinoma odvisno od drugih, sem večkrat pozabil na to, kdo je v resnici bila. Pisma, sporočila in besede tolažbe ter vzpodbude, ki ste nam jih v dneh po njeni smrti namenjali tisti, ki ste se prišli poslovit od nje, so me spomnile, da je naša mama v resnici vse svoje življenje podarila drugim. Z našim očetom sta prazno staro hišo spremenila v prijeten dom in ga napolnila z blagoslovom sedmih otrok. Njeno gostoljubje se je še posebej pokazalo vsakič, ko nas je obiskal kdo od sorodnikov iz Amerike. "Bila je ena najbolj prijaznih in nesebičnih ljudi, kar sem jih imel privilegij spoznati. Kljub jezikovni oviri sva se vedno nekako razumela," se je spominja moj bratranec Nick. Hvala vsem, ki ste me spomnili, da je bila moja mama kljub svoji skromnosti v resnici velika ženska.

Družine dvojnih dvojčkov

Že nekaj časa smo vedeli eden za drugega, letos pa je Janez dal pobudo, da se srečamo in spoznamo. Tri družine z enako dinamiko rojevanja otrok: najprej enega, potem pa dvakrat dvojčki. Družina Rahne iz Šentvida nad Ljubljano, družina Logar iz Suhe pri Predosljah ter družina Ovsenik iz Tenetiš. Fino je spoznati ljudi, ki brez dolge razlage 'štekajo' situacije, ki jih doživljamo doma. Tiste prijetne, ko ne veš, kako bi se dovolj zahvalil za milosti, ki so ti dane v obliki nasmejanih, veselih in zdravih otrok, kot tudi tiste, ki te peljejo na rob svojih zmogljivosti in preizkušnjo zakonskega odnosa ter spraševanje o pravilnosti vzgojnih odločitev. Barbara, Mojca, oba Janeza in otroci - lepo vas je bilo spoznati, se veselimo prihodnjega srečanja! Tri družine, petnajst otrok, od tega dvanajst dvojčkov.