Preskoči na glavno vsebino

Ta Prešerna Ana je vrtela vso Ljubljano

Pretekli četrtek se je v Ljubljani zgodilo tisto, zaradi česar mi ples pomeni največ – festival Gledališča Ane Monro je z akcijo Ana Prešerna – Go out & dance! ples umestil tja, kamor paše in iz česar izhaja med ljudi. Plesne dvorane so zamenjale ulice Ljubljane. Nepričakovane akcije presenečenja ali flash mobi, ki so se dogajale na pločnikih, mostovih, trgih in mestnih avtobusih, so vzbujale vse od presenečenja, nelagodja, občudovanja do navdušenja. Skupine plesalcev so se sprehajale po Ljubljani in preko tranzistorjev na frekvenci 88,8 MHz prejemale navodila, kaj naj počnejo. Sama sem se za kratek čas pridružila četici plesalcev Vite Osojnik, ki so na njena povelja izvajali različne gibe, obenem pa potovali po središču mesta. Zanimivo je bilo videti odzive ljudi, ko so plesalci naenkrat popadali na tla in tam obležali nekaj časa, ali ko so se z nakupovalnimi vozički podali čez stopnice na Cankarjevem nabrežju. Slišala sem vse od: "Kaj pa imajo to zdaj za eno zborovanje?!" in se nasmejala ob vidnem nelagodju, ko so plesalci prisedli h gostom enega od barov ob Ljubljanici, ti pa so ob akciji dobesedno zmrznili.

Plesalci Vite Osojnik v akciji na Cankarjevem nabrežju ob Ljubljanici (med njimi naša Meula Pia)

Vita je akcijo poimenovala manipulacija javnega prostora preko improvizacije. Javni prostor ljubljanskih ulic se je za četrtkovo popoldne spremenil v prostor eksperimenta in uličnega performansa, ob katerem me še danes strese ob misli, kako me je nagovoril s prizorom nakupovalnih vozičkov in ukazujočega glasu Vite mar nisem del takega sveta tudi jaz? V vsem svojem diktiranju tempa, tega, kaj je dobro zame in kaj ne, kaj moram imeti, da bom "srečna", kako vsi govorimo o svobodi, pa smo v sebi tako zelo (oprostite izrazu) "brez jajc"? Kakor koli obrnem, pridem do tega, da sodobni ples (in s tem merim na kulturo kot celoto) neločljivo reflektira nas same, pa naj se nam zdi še tako odbit in nenavaden, zaradi česar se ga velikokrat ustrašimo, ker "tega mi itak ne zastopimo".


Iz sveta sodobnega giba pa me je seveda odneslo med plesalce swinga na nasprotni breg Ljubljanice, k Tromostovju. Glasba, ki me (še) vedno spravi v dobro voljo, sami "moji" obrazi, ki se ob pozdravu in objemu obvezno opremijo z nasmehom, ulica, pomladni vetrič in ples kaj bi hotela še boljšega?! Ja, še boljše se je zgodilo na Čevljarskem mostu, kjer nas je v svojem ritmu poganjala ad hoc banda glasbenikov iz vrst plesalcev (zaradi česar je v tistem trenutku krvavo primanjkovalo moškega spola). Mi smo brusili pete, okrog nas pa se je v trenutku zbrala množica ljudi, na katerih nisem mogla prezreti veselja in izraza "uau, kakšno dobro vzdušje". Jap, zato me ples tako drži in ne kaže niti najmanjšega namena, da bi me spustil.

Swing je kraljeval ob Tromostovju. (foto: Bojan Okorn)

Večer se je zaključil na Tromostovju z Norvežanko Camille, ki nas je naučila koreografijo za pesem Evrovizije. Glasba tuc tuc me sicer ni potegnila, ampak v družbi samih plesalcev in odlične energije sem se prepustila trenutku, dokler me ni zbudila misel, da je treba še s kolesom do avta, iz Ljubljane do Kranja in spisat nekaj za SiOL in Gorenjski glas.
Več o dogodku pa tule.

Komentarji

Oseba Tati sporoča …
Darja, škoda da nam nisi malo pomahala, medtem ko smo maširali z Vito po Ljublani :)
Oseba Darja sporoča …
:) Tati, če ste bli pa tko zatopljeni v izpolnjevanje ukazov, hehe.

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Zleknjen v počivalnik berem knjigo

Nedeljsko dopoldne pri nas doma. Sedim zleknjen v naš stari ikein počivalnik. V levi roki knjiga, katere vsebina počasi drsi iz papirja v glavo, v desni roki skodelica moje najljubše kave. Dojenčka spita vsak v svoji posteljici, dva od večjih otrok se v svoji sobi mirno igrata s kockami, Darja in Jakob sta pri maši v sosednji župniji. Ne, to ni privid, niso sanje, niso pobožne želje. Je realnost zadnjih nedelj. V naši hiši imamo tudi trenutke blaženega miru. Po nedeljski jutranji maši, ki jo v domači cerkvi obiščem ponavadi v družbi dveh ali treh naših večjih fantov, imamo skupen družinski zajtrk. Neprecenljiva stvar ob dejstvu, da tega čez teden nimamo. Po zajtrku se še Darja odpravi k maši v sosednjo župnijo, sam prevzamem otroke in skrb nad kosom mesa, ki se v pečici spreminja v okusno pečenko. Res pa je, da vsega tega ne smem vzeti kot v naprej določen urnik, ker se moram zaradi prekinitve spanca dojenčkov ali morebitnega spora med starejšimi fanti zaradi zame še tako nepom

Slovo od mame

Veličino človeka ponavadi spoznamo šele po njegovi smrti. Ko sem v zadnjem času spremljal svojo mamo, sedečo na vozičku, nemočno in večinoma odvisno od drugih, sem večkrat pozabil na to, kdo je v resnici bila. Pisma, sporočila in besede tolažbe ter vzpodbude, ki ste nam jih v dneh po njeni smrti namenjali tisti, ki ste se prišli poslovit od nje, so me spomnile, da je naša mama v resnici vse svoje življenje podarila drugim. Z našim očetom sta prazno staro hišo spremenila v prijeten dom in ga napolnila z blagoslovom sedmih otrok. Njeno gostoljubje se je še posebej pokazalo vsakič, ko nas je obiskal kdo od sorodnikov iz Amerike. "Bila je ena najbolj prijaznih in nesebičnih ljudi, kar sem jih imel privilegij spoznati. Kljub jezikovni oviri sva se vedno nekako razumela," se je spominja moj bratranec Nick. Hvala vsem, ki ste me spomnili, da je bila moja mama kljub svoji skromnosti v resnici velika ženska.

Družine dvojnih dvojčkov

Že nekaj časa smo vedeli eden za drugega, letos pa je Janez dal pobudo, da se srečamo in spoznamo. Tri družine z enako dinamiko rojevanja otrok: najprej enega, potem pa dvakrat dvojčki. Družina Rahne iz Šentvida nad Ljubljano, družina Logar iz Suhe pri Predosljah ter družina Ovsenik iz Tenetiš. Fino je spoznati ljudi, ki brez dolge razlage 'štekajo' situacije, ki jih doživljamo doma. Tiste prijetne, ko ne veš, kako bi se dovolj zahvalil za milosti, ki so ti dane v obliki nasmejanih, veselih in zdravih otrok, kot tudi tiste, ki te peljejo na rob svojih zmogljivosti in preizkušnjo zakonskega odnosa ter spraševanje o pravilnosti vzgojnih odločitev. Barbara, Mojca, oba Janeza in otroci - lepo vas je bilo spoznati, se veselimo prihodnjega srečanja! Tri družine, petnajst otrok, od tega dvanajst dvojčkov.